18 Ekim 2012

Hyosung Gv 250 - Beklenmedik Performans


Koreli Hyosung, yaptığı tasarımlarla dikkat çekerken, Türkiye pazarında da kendine ciddi bir yer edinmeye başladı. Bu yer edinme, 2009'dan sonra Türkiye satışının Global Motor'dan Kuralkan vasıtasıyla Kanuni'ye geçmesiyle iyice perçinlendi. Üstünde ve ruhsatında Kanuni yazsa da biz Hyosung olarak incelemeye devam ediyoruz elbette.

Görüntü

Gv 250, öncelikle görüntü itibariyle gerçekten tatmin edici. Makyajlanan yeni modeli ise eski gv250'ye ihanet etmeden kendini ondan ayırmayı başarıyor. 

Canlı gördüğünüzde ilk dikkati çeken kısım egzoz oluyor. Custom cruiserlarda alışık olduğumuz bu görüntüyü standart olarak sunuyor Hyosung. Ses, rahatlık verici bir düzeyde, kesinlikle rahatsız etmiyor. Tabi bunda, maksimum gücü 10.000 rpm'de vermesinin de etkisi var. O noktaya da değineceğiz.


Motorda kullanılan 150 ve 110 mm'lik lastikler, Shinko marka. Henüz bilmeyenler için söyleyelim, Shinko lastikler, kuru zeminde büyük rakipleriyle çok rahat kapışabilecek seviyede performans gösterirken, ıslak zeminde malesef yakın bir tat dahi vermiyor.

Gv250'de kullanılan krom parçaların işçiliği gayet yeterli ve gerçekten kaliteli. Korelileri, Çinli ve hatta bazı Japon motosiklet üreticilerinden ayıran en büyük özelliklerinden biri de bu belki. Malzeme kalitesi. Rakiplerine nazaran daha az bir tecrübesi olmasına rağmen Hyosung, görüntüsüyle oturaklı ve güçlü izler bırakan bir motosiklet tasarlamış.

170 kiloluk kuru ağırlığı, yakıt yağ ve extralarıyla yaklaşık 200 kg civarına gelirken, şehir içinde sürücüyü yormuyor fakat heyecanlandırmıyor da. Boyutları sınıfındaki motorlarla benzer olsa da, tasarımı sebebiyle boyunuz 185'ten uzunsa altınızda küçük kalabilir. Örnek vermek gerekirse, ikinci el pazarındaki rakiplerinden (Sıfırı artık Türkiye'ye gelmiyor olsa da) Kymco Venox 250 dizayn olarak daha dolu duruyor. 
Fakat, bu görüntüsünün avantajları şehir içinde, özellikle kalabalık trafikte kendini gösteriyor. Kıvrak ve tepkileri kullanıcı dostu bir motosiklet. Yüksekliği ortalama kaldırım yüksekliğine uygun. Yalnız egzoz'a dikkat. Bu güzelim egzoz'a dikkat etmezseniz, kaldırım inişlerinde ufak vuruntu izleri bırakabilirsiniz.

Renk seçenekleri ise gayet güzel. Çift renkli modellerinde kullandıkları renkler, bu cruiser'a kendine has bir imza sunuyor.

Motor

Sınıfının en güçlü motorlarından birine sahip Gv250. 28.5 beygirlik V2 motoru, en yüksek gücünü 10.000 rpm'de veriyor. Peki bu veri bize neyi gösteriyor? Bu, şu açıdan önemli. Bu motorun klasik bir cruiser motoru olmadığını gösteriyor. Çok iyi bir ivmelenmesi var bu motorun. Çalıştırıp da ilk gazı verdiğiniz anda hissediyorsunuz bu gücü. Benzer cc'lerdeki racing motorlardan hiç de aşağı kalır yanı yok. 2000-3000 devirlerde maksimum güç üretecek bir cruiser arıyorsanız, Gv250 size uygun değil, bunu söylemeliyim.

İyi bir rodajdan sonra 160 km/s lik ibresini sonuna kadar doldurabileceğini hissettiriyor. Bu size yoğun akan trafikte çok büyük avantaj sağlıyor. 80-120 km/s arası ivmelenmesi sınıfına göre oldukça iyi. Hatta çok iyi. Zorlanmadan, düz ve rüzgarsız yolda 135 km/s hıza oldukça rahat ulaşıyor.

Enjeksiyon sistemi, rölantisi ve motora bağlı bir çok fonksiyonu, selenin altında dikine yerleştirilmiş bir beyin vasıtasıyla işlerlik kazanıyor ve piyasadaki rakiplerine fark atmasına yetiyor.

Sadece enjeksiyon, otomatik rölanti falan da değil olay; egzoz'daki oksijen sensörleri bile bu motorun altında ciddi bir teknoloji olduğunun kanıtı.

Yakıt olarak elbette benzin kullanıyor. Şimdi bu cümle çok saçma geldiyse, izin verin düzelteyim. Yakıt olarak neredeyse hiç bir şey kullanmıyor. 14 lt.'lik deposuyla 430 km'ye kadar yol yapabiliyor. Şehirlerarası veya şehiriçi verileri farklı görünse de Gv250 bu iki kategoride de benzer yakıt harcaması yapıyor. Deneyebildiğiniz en performanslı kullanımda bile, enjeksiyonlu olmasının da avantajını iyi kullanarak, 100 km.'de 4 lt.'yi aşmayan tüketimiyle kullanıcısını sevindiriyor.

Kronik bir beyin arızası çıkardığına yönelik söylentilerin bir kısmı haklılık payı taşıyor. Nadiren de olsa bazı motorlarında (öyle zannediyorum üretim bandındaki bir hata) bu beyin'in değişmesi gerekiyor. Kanuni bu parçayı garanti kapsamında değiştiriyor. Zaten bu motorun arkasında Kanuni'nin olması Türkiye'deki avantajlarından bir tanesi.

Konfor



Uzun yolculuklarda 135 km/s hıza kadar en ufak bir titreşim vermiyor Gv250. Bu bazı motosiklet kullanıcıları için iyi, bazıları içinse iyi değil elbette. Normal ve klasik bir cruiser'dan beklenen, ufak ve insanı yormayan titreşimler vermesidir. Bu durumu, motorunun yüksek devirli çalışmasına ve çok iyi ayarlanmış bir sele ve bağlantı parçalarının olmasına bağladım.

İyi ayarlanmış ve gerçekten konforlu bir sürüş sunuyor. Fakat bunun karşılığında estetik olmaktan bir parça vazgeçiyor Gv250.

Hafif bir motor olmasına rağmen, yüksek hızlarda kontrolünü kaybetmiyor.

Genel

Kullanıcı dostu ve hata affeder yapısı, estetik ve vahşiliğinden bir parça ödün verse de, ilk motor olarak kullanılmaya çok müsait. Pek tabi bu özellik onu ömürlük bir motor olmaktan çıkarmıyor. Avrupa turları için bile kullanıldığını bildiğim bu motor, onbinlerce km'yi motor kapağı açılmadan yapabiliyor. 

Sonuçta toparlayacak olursak, Hyosung Gv250, güçlü motoru, gözden kaçırılmayacak performansı, enjeksiyon sistemi, düşük yakıt tüketimi, kullanım kolaylığı ve kullanıcı dostluğu sayesinde gönülleri kazanırken, estetik ve görüntü açısından beklentileri bir parça boşa çıkarıyor.

15 yorum:

  1. bu motoru 2011 yılında kuralkan'dan sıfır olarak aldım. 10000 km yaptım ve sattım. çalıştığı sürece motordan hiçbir şikayetim olmadı. kesinlikle tavsiye ederim. fakat doğal bazı arızalar karişısında kuralkan'ın takındığı tavırlar beni bezdirdi. motor ne kadar iyiyse, kuralkan o kadar kötü.. keşke başka biri satsaydı bunu...

    YanıtlaSil
  2. kanuni destek konusunda zayıf ve bazı illerdeki sevisleri teknik açıdn kötü.... keske arkasında japon bir servis olsa...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık. Yeni başlayan biri olarak Gv 250 ile Honda cbr 250r arasında gidip geliyorum. Tarz olarak iki türe de açığım ancak konfor açısından düşününce GV 250 biraz daha ağır basıyor.

    YanıtlaSil
  4. net ve anlaşolır bir açıklama emeğinize sağlık. NOT. kanuni bu ülkede iş yapmak istiyorsa esnek ve güvenilir olmak zorunda. istersen bir ömürlük garanti ver motora gerçekçi olmasan bir ömürlük garanti vermen bir işe yaramaz. servis ve bağinizin olduğu bölgeleri denetleyin. kalitenizi artırın. yoksa kalırsınız sınavda. hadin bakayım gs 650 BMW gibi bir motor üretin ama sağlam olsun giderken gidon elimizde kalmasın:)

    YanıtlaSil
  5. bende 2006 modeli mevcut 3.9 litre ile 3 litre arasında yakıyor..
    yeni başlayacak olanlara kesinlikle tavsiye ederim çok sağlam yapmışlar mekanik olarak arkanıza bakmazsınız.. ancaaaak elektronik aksam zayıf belli kmlerden sonra sinyal göstergelerinde ufak sıkıntılar çıkıyor uzunları yakıyorum km gösterge ışıkları gidiyor vs gibi sorunlar.. enjeksiyonlular 25.5 beygir gücündedir titreşim var anca rahatsız etmez 110 km den sonra dikkat ederseniz hissedersiniz :) kronik olarak boşa alma sorunu (motor çalışırken boşa geçmiyor) ve 5500 devirde 2-3 saniyelik takılmalar sözkonusu

    almayı düşünenler bunları bilsinde alsın kötü yanları iyi yanlarının yanında ezilip gidiyor zaten..

    YanıtlaSil
  6. bende 2005 model gv 250 var kuzenimdede 2011 gt250 r var ikimizde motordan memnunuz,mekanik aksam olarak gv,gt ve gtr aynı sistem, mekanik parçalar aynı sadece şaseleri farklı.ancak yedek parçaları rakiplerine göre az sayıda ve fiyat olarak daha yüksek süpersportta, chopperda yeni başlayacaklar içi gerçekten üzmeyecek bi motor.arkadaşın bahsettiği 3000-5500 devir arasındaki takılmalarda sadece gv 250de mevcut bunun sebebi ise ekstra yakıt emiş pompasının sadece gv 250lilerde olmaması

    YanıtlaSil
  7. bu motorlar sanılanın aksine sadece ilk başlangıç motoru değildir.. sürüşü keyifli uzun yol cruiserlarıdır.. ilk nesillerinde 2005-2006 elektrik sorunları uzun kmler sonra gözüksede onlarda incik boncuk sorunlar halledilmiycek şeyler değil motor kapağı çatırmaz bu motorlar kolay kolay yeterki yağına suyuna bakın.. hacim takıntısı olmayan için ömürlük yeticek motorlardır neticede bu motorlarda gazlanırsa 150-160km leri görüyor.. eğer dişli değişimine gidilir gt250r ın orjinal dişlisi takılırsa 170-180 leride görüyor.. zaten türkiye yollarında heleki altınızda cruiser motorla o hızları nerde yapabilirsiniz.. cruiser motorlar keyif gezi motorlardır kuryeler için düşünülmemiş yada sürat için tasarlanmamışdır.. keyifli keyifli gezip bol bol fotoğraflar çekip bulduğunuz yerlerde durup yiyip içip yola devam etmek için tasarlanmış motorlardır.. keyif adamının motorudur.. o yüzden 1 yıllık yeni başlayanada hitap eder 10 yıllık motorcuyada hitap eder.. yeterki insan ne istediğini bilsin.. neticede cruiser yada chopper motorda vn800 yada 900cc lik motorlarda alsanız onlarında son hızları çok düşükdür 160-180 i geçmez..

    YanıtlaSil
  8. Korede amerikada gv250 nin bixenon farlı,müzik sistemli,elcik ısıtmalı,sele ısıtmalı,gps'li modelleri var.. Türkiyeye yollamıyorlar .. Bu tip teknolojiler uzun yol mantığında üretilmese konmaz bu motora.. özellikle son nesilleri yazılım lı üretiliyor gv250 lerin.. Yazılım değişimi ve minik modifikasyonlarla motor 32-33 beygirlere çıkabiliyor.. Tabii bunları türkiyede yapanlar yoktur..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba; motorla ilgili çok araştırma yapma fırsatı bulamadım fkat merak ettiğim bir şey var, Bakım sıklığı nedir? Kaç km'de bir bakım gerekiyor?

    YanıtlaSil
  10. Hocam eline sağlık, benim gibi yeni başlayacak arkadaşların çok işine yarayacak bir inceleme olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Hocam eline sağlık, benim gibi yeni başlayacak arkadaşların çok işine yarayacak bir inceleme olmuş.

    YanıtlaSil
  12. Güzel inceleme olmuş, bende almaya karar vermiştim bu incelemeden sonra haklı bir karar vermiş olduğumu gördüm, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Güzel inceleme olmuş, bende almaya karar vermiştim bu incelemeden sonra haklı bir karar vermiş olduğumu gördüm, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. bu modeller kullanımı en rahat motorlar

    YanıtlaSil