22 Ekim 2012

Motorcycle Celebrities - Tasarım İkonları - Elvis Top 10

Bazı motorlar vardır, karıştırır dururuz, şu muydu bu muydu diye...

Ama bazıları vardır ki, ilk görüşte, o tek bir fotoğraf karesinde bile kendilerini hatırlatırlar hemen. En ufak aksesuarına kadar özeldir bu motorlar. Çünkü meşhurdurlar, çünkü bazıları yıllara meydan okur, bazıları meşhur oldukları sene yerleşirler o tahtlara. Bu sebepten, rengi, aynası, farı, egzozu, kısaca makyajları ne kadar değişse de tanırız onları.

Hadi o zaman kolay bir Top-10 listesiyle açıklayalım.. (Bu liste ülkemizde görme ihtimalimizin daha yüksek olduğu modeller arasından seçilmiştir. Fakat bu, bir gün görebileceğiniz garantisini de vermemektedir.)

10. BMW - R 1200 GS



Bu stil ikonu dual purpose güzellik, 2004 yılında R 1150 GS'in yerini aldığında 30 kg. hafiflemişti. Bununla birlikte 100 beygir güce çıkarılınca gayet güzel bir performans artışı sağlanmıştı.


R 1150 GS'in kendine has tarzı zaten BMW Motorrad'ın en büyük reklam yüzüydü. Fakat geliştirmek de gerekiyordu. Bu sebeplerden, hem bu yüzü korumak, hem de gelişen teknolojiyi, artan performansı ifade edecek bir tasarım yapılmalıydı.

İşte bu gördüğünüz modernist ve akıcı tasarım, R 1200 GS'e dünyada bir çok ödül kazandırdı. Hali hazırda BMW markası altında en çok satılan motosiklet ünvanını da koruyor.





9. Aprilia RSV-4 Factory


 Ah bu italyan tasarımcılar biraz da çirkin bir şeyler yapabilseler. Bu harika aletin içindeki teknoloji çok can yakıcı; dışındaki tasarımsa bir o kadar göz alıcı.

RSV-4 Factory, dünyanın en hızlı motorlarından biri. Aprilia'nın racing kategorisindeki şampiyonlukları saymakla bitmez. Zaten, Max Biaggi de çirkin motora binmez. 

Ön kısımdaki üç bölümlü farları onu ilk gördüğünüzde tanımanızı sağlıyor. +300 km/s hızla yanınızdan geçtiğinde de, size sadece, arkasından baktığınızda gördüğünüz estetik harikası kuyruğa heyecanla bakmak kalıyor.




8. Yamaha V-Max




John Reed imzalı ilk tasarım, üzerinde bir kaç köklü değişikliğe gidilerek yeniden üretildi. Önceki yazımda bir incelemesini yaptığım bu motor, ilk görüşte gözlerden kaçamayacak kadar seksi...

Geniş inceleme ve görseller için; 
http://elvisrice.blogspot.com/2012/10/yamaha-v-max-ghost-rider.html



7. Indian Chief




Geçmişteki popülaritesi geri gelir mi bilemeyiz ama o her zaman bir efsane. Yarattığı ikon, bir çokları tarafından Harley'den üstün görünür. Çünkü az bulunur ve temsil ettiği şey çok daha fazlasıdır. Kapalı çamurluklarıyla geri dönen bu efsane, yeni modelleriyle bir yandan eski bağlarını koruyor, bir yandan da modern-retro izler taşıyor.









6. Vespa 



İlk kez 1946'da Piaggio tarafından üretilen Vespa, motosiklet tarihindeki en önemli yerlerden birinin sahibi. Bırakın ilk görüşte tanımayı, Vespa kelimesi akıldan geçirildiğinde bile insanın yüzüne gülümseme getirebiliyor. Bu güçlü ve akılda kalıcı imaj, onlarca modele, yüzlerce değişime rağmen hala tekmiş gibi dimdik ayakta duruyor.


Bilinen en değerli Vespa, bir müzede sergilenmekte olan, zamanında Salvador Dali'nin sahibi olup imzaladığı modelidir. 




5. Kawasaki Ninja ZX-10 R






Renk tayfına "Kawasaki Yeşili" diye bir renk ekleyen Kawasaki tasarımcısı kimse eğer, bu yeşilin bu kadar özümseneceğini tahmin etmiş midir bilemiyorum. 

Dünya çapında Kawasaki Yeşili diye adlandırılan bu renkle bezeli Ninja ZX-10 R, japon Kawasaki'nin en önemli serisi Ninja'nın 1000cc sınıfındaki motoru. Vahşi duruşu ve seksapeli, ününün hakkını veriyor.






4. Harley Davidson Electra Glide




"Ohaaaa, bu ne oğluuummm" dediğimiz çocukluk çağını yıllar yıllar geçmiş olsak da, hala her gördüğümde içimdeki kıpırtıya engel olamam. Bu dizayn, insanlara hayal kurdurmak için tasarlanmış sanki. "Bunu alacaksın, dünyayı dolaşacaksın!" lakırdılarının müsebbibi şaheser.




Uzun yollardaki en büyük dostlarınızdan biri olan bu motoru, ilk gördüğünde anımsamayacak olan yoktur sanırım. Hatta arkanızdan geçse bile, o özel Harley sesiyle sizi kendisine baktıracaktır.










3. Jawa 250 Perak



Evet, evrensel bir Top 10 listesinde kayırmacılığa giderek, vaktiyle ülkemizde motosiklet hastalığının yayılmasında büyük önemi olan Jawa'ya ilk 3'te yer verme gafletinde bulunuyorum.

Aslına bakarsanız tam bir kayırmacılık sayılmaz. Zira Jawa Perak, bir dönemi peşinden koşturmuş, basitliğin içindeki estetiği ortaya çıkarmayı bilmiş ve günümüzde bile bir çok kişiyi hayran bırakacak çizgilere sahip.



Bir kere bilirseniz bu motorun Jawa Perak olduğunu, emin olun bir dahakine hemen hatırlayacaksınız...

2. Honda Fury




Hakkındaki geniş bir araştırmaya ve çok daha fazla görsele şuradan ulaşabilirsiniz...

http://elvisrice.blogspot.com/2012/10/honda-fury-en-zoru-en-basiti-yapmaktr.html




1. Moto Guzzi V7 Racer



O tam bir Cafe Racer.. İngilizlerden daha ingiliz bir tasarım yapan italyan dostlarımız, her motosiklet cinsinde karşımıza çıktıkları gibi gibi burada da karşımıza çıkmayı başarıyorlar.


V7 Racer, şahsi kanaatimce, şehir içinde kullanılabilecek, en estetik, en başarılı, en işlevsel motor. Krom deposu, farı ve kuyruğundaki 7 rakamıyla, kendinize has bir anlam yaratabilirsiniz.










Moto Guzzi imzası niteliği taşıyan, gidiş yönüne dik konuşlandırılmış V motoru, O'nu geri kalan bütün 'V' ve 'Boxer' motorlardan ayıran en önemli özelliklerinden.

Krom, siyah ve kırmızının muhteşem uyumu...












...

Listede beğenmediğiniz, listeye girmesini istediğiniz motosikletleri paylaşırsanız, hatta özel bir bölüm açılmasını isterseniz lütfen yorum bırakın ya da bağlantıya geçin;

http://elvisrice.blogspot.com/
https://twitter.com/RicesElvis

3 yorum:

  1. Harika bir yazi, zevkle okudum. Keske daha cok yazsaniz, takipteyiz. Sadece ben motoguzzi v7 classic'i racer'a tercih ederdim 1 numara icin ;)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim yorumunuz için, classic'in tasarımı benim de daha çok hoşuma gidiyor açıkçası fakat ilk görüşte tanınanlar için olunca liste racer'ı tercih ettim.. : )

    YanıtlaSil
  3. Kawasaki vulcan-s i unutmayalim lütfen tasarım harikasi ve tasarim demişken harley in v-road modelide ilk 10 a girer

    YanıtlaSil