18 Ekim 2012

Yamaha XVS 950a - Midnight Star

Evet... 

Resme tıklayıp büyüttüğünüzde hissettiğiniz duyguların benzerlerini ben de hissetmiştim. XVS 950a nam-ı diğer, Midnight Star, insanda heyecan uyandıran bir motor. Bana kalırsa bu heyecanı uyandırmasının ilk sebebi, Türkiye'de yerini aldığı Drag Star'lardan farklı olması. O kadar çok vardı ki Drag Star'lardan çok memnun ama bir o kadar da sıkılmış cruiser kullanıcıları. Yamaha'dan böyle bir yanıt bekliyorlardı. İşte o yanıt bundan 2 sene önce Yamaha'dan geldi.

Artık daha fazla yerini almaya başladı sokaklarda. Hatta ilanlarda bile bulabiliyoruz artık. Bu yüzden ismini sıkça duymaya başlayacağız gibi geliyor.

Peki bu motor kimdir necidir? Piyasaya düşüp, birden yok mu olacak? Yoksa Drag Star serisi gibi bir fenomen mi yaratacak?


Öncelikle, Yamaha Türkiye'nin şu anda satış yaptığı cruiser sınıfındaki tek motoru olduğunu hatırlatmak lazım. Zira Midnight Star, XV1900 gibi motorlarda da geçen bir isim fakat Türkiye'de satışı yok. 

Bu bilgiden sonra, öncelikle görünüme gelelim. Görünüm hakkında söylenecek çok bir şey yok aslında. Bütün kızların bakmak isteyeceği ama bir o kadar da efendi çizgileri var Midnight Star'ın. Derli toplu bir motor. Yamaha'dan elbette bir Honda Fury tasarımı beklemiyorduk ama bu motor gerçekten çok güzel oldu. 

Gözümüze takılanlar neler peki? 

Şeytan bu sefer hangi detaylarda saklı..?

Güzel bir akışkanlık var Midnight Star'da. Jantlar ve çamurluktan başlayan bu görsellik, sizi motor bloğuna, oradan da sade ve şık egzoza götürüyor. İşte yukarda Honda Fury'den bahsederken, bunu kastetmiştim. Kafa karışıklığı yok, gayet derli toplu. Fakat iyi bakıldığında detayların iyi düşünüldüğünü görüyoruz.


8 kollu alüminyum jantları, 8 kollu kayış dişlisi birbirlerini tamamlayan güzel detaylardan. Şase bağlantısındaki renk uyumluluğu göz dolduruyor. Yolcu peglerinin siyah kaplamalı olması da bu resmi tamamlıyor.











Göğüs ve kontroller, krom ve siyahın mükemmel bir uyumu. Her cruiser siyah veya parlak parçalardan oluşabilir, bunu hepimiz biliyoruz. Zor olan tarafı bunları uygun ölçülerde ve dizaynlarda uygulamaktır. 

Yamaha bunu iyi becermiş. 


Midnight Star, yakıt ve yağıyla birlikte 278 kg ağırlıkta. Biz bu motoru aldığımızda üstü boş durmayacak elbette, aksesuarlarıyla birlikte 300 kg demekte sakınca görmüyorum. Öncelikle sırf bu özelliğinden dolayı başlangıç motoru olmaması bir tarafa, daha önce cruiser kullanımına alışkın olmayanlar tarafından bile dikkatli sürülmesi tavsiyesinde bulunalım ve devam edelim. 

54 beygir, 76,8 nm tork, enjeksiyon, ıslak debriyaj, kayış aktarma bu motorun güzellikleri. Ama gönlümüzü çalan asıl özellik 950cc'ye çıkan (Türkiye'de satış itibariyle DS650'nin yerini alması sebebiyle) silindir hacmi. Peki bu ne demek? 

Ne demek olduğu inanın hiç önemli değil. Idısı dıdısı baktım, bir kaç ufak detay dışında, harika da motor olmuş. 

- Yamaha cruiser işinden anlar mı? Anlar; fakat tartışabiliriz. 

- Bu motor olmuş mu? Olmuş, tartışma götürmez.



3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Hocam eline sağlık, benim gibi yeni başlayacak arkadaşların çok işine yarayacak bir inceleme olmuş.

    YanıtlaSil